Кіноклуб медіапросвіти з прав людини Docudays UA, що діє у  приміщенні кінолекторію Національного музею-меморіалу «Тюрма на Лонцького», зібрав  на засідання 7 червня учителів історії та правознавства із  середніх навчальних закладів різних районів Львова. 

Модераторка зустрічі Вікторія Садова ознайомила присутніх із історією місця зустрічі, фестивальною політикою, відзначеними стрічками та першою колекцією фільмів на DVD, озвучених українською спеціально для кіноклубів для медіапросвіти з прав людини Docudays UA.

 

Обраний для перегляду та обговорення фільм естонської режисерки реж. Мадлі Ляене «Абетка» (Німеччина, 2012)  неабияк емоційно зачепив аудиторію, що складалася упереваж із жінок ( із 15 осіб присутніх на перегляді було   4 чоловіків). Завданням для аудиторії було зауважити при перегляді, які спеціальні метафоричні засоби кіномови застосувала режисерка фільму для змалювання психологічного стану своїх героїв.

Доля молодої жінки із Ліберії, яка попри жахливий травматичний досвід війни, біженства, сексуального наруги, неочікуваного материнства в підлітковому  віці  не втратила довіри до життя приголомшила глядачів. Те, як героїня фільму прагне ходити до школи разом із своєю донькою, аби навчитися писати, щоб отримати освіту і зреалізувати свою життєву мрію – здобути фах медсестри — зворушило фахових учителів:

«Історія Веле викликає співчуття,  її намагання налагодити контакт із небажаною дитиною – розуміння, а заповзятість до навчання — глибоку повагу».

«Недоторканність особи – право, що може бути порушене не тільки під час воєнних конфліктів. Сексуальне насильство, на жаль, завжди є актуальною проблемою, і то не десь далеко, а й у нашій країні. Показана у фільмі історія – гарний урок для всіх, як можна долати комплекс жертви і  діяльно планувати своє життя з установкою на максимальну суспільну реалізацію особистості».

«Право на освіту, які і інші права, гарантовані державою, це одне, а домагання їх реалізації – це вже залежить безпосередньо від людини. В даному випадку фільм знайомить нас із позитивним людським устремлінням, якого не зламав травматичний досвід».

Педагоги в обговоренні зійшлися на тому, що цей фільм варто рекомендувати для перегляду старшокласникам, оскільки він нагадує про неприпустимість дискримінації.